Uitleg deelnemen via Microsoft Teams

Digitale vergaderingen en bijeenkomsten verlopen bij Gemeente Molenlanden via Microsoft Teams. Deelnemen aan
een Teams vergadering kan op meerdere manieren; Via de internetbrowser op uw computer (Google Chrome of
Microsoft Edge), via uw smartphone of via uw tablet. Het aanmaken van een account is hierbij niet nodig.

Vanaf de computer;
Stap 1: Open de link naar uw Teams-afspraak in uw webbrowser (Chrome en Edge worden
ondersteund). Deze brengt u naar een webpagina van Microsoft Teams.
Stap 2: Kies voor “Doorgaan in deze browser”.
Stap 3: Kies ervoor om het gebruik van de microfoon en webcam toe te staan als uw webbrowser
daarom vraagt.
Stap 4: Vul uw naam in en klik op “Nu Deelnemen”. (Indien u anoniem wilt deelnemen aan de Teams-vergadering,
vul dan ‘anoniem’ in plaats van uw naam.)
Stap 5: U komt nu in een digitale wachtruimte terecht en wordt zo spoedig mogelijk tot het gesprek
toegelaten.

Vanaf de mobiel of tablet;
Stap 1: Installeer de Microsoft Teams applicatie via de Appstore of Google Play winkel (als u de
applicatie nog niet hebt).
Stap 2: Open de link naar uw Teams-afspraak op uw mobiel of tablet. Deze brengt u naar een
webpagina van Microsoft Teams.
Stap 3: Klik onder “Hebt u de Teams-app al?” op Nu Starten.
Stap 4: Kies vervolgens voor “Deelnemen als gast”.
Stap 5: Vul uw naam in en kies voor “Deelnemen als gast”.
Stap 6: Kies ervoor om het gebruik van de microfoon en camera toe te staan als de Teams app
daarom vraagt.
Stap 7: U komt nu in een digitale wachtruimte terecht en wordt zo spoedig mogelijk tot het gesprek toegelaten.

Mocht het niet direct lukken probeer dan de link te openen in een andere browser zoals Chrome en herhaal
bovengenoemde stappen. Mocht u er echt niet uitkomen kunt u contact opnemen met Frank van Hunnik (06-50193663)